mandag den 8. februar 2016

Get ready møde + ELTIS test





Hej igen.

Jeg tænkte, at jeg ville fortælle jer lidt om de to første get ready møder og ELTIS testen. 
Det første handlede om, hvordan man skrev en god ansøgning. Det varede i tre timer, og var lidt kedeligt da det mest handlede om lægepapirer, skolepapirer og sådan noget. Jeg tror ikke at der er så meget mere at sige om det første get ready møde, andet end at det også var til det møde at vi udvekslingselever skulle tage ELTIS testen. Testen havde jeg personligt været en smule nervøs for, men det var der slet ingen grund til! Det foregik helt stille og roligt, man fik udleveret er papirhæfte, et svarark og en blyant. Så skulle man skrive navn, dato, fødselsdagsdato, sprog osv. Den var egentlig lidt ligesom en engelsk lytteprøve, bare nemmere.
 Første lytteøvelse varede i 25 min., og så mener jeg at det er 45 min. man har til læsetesten, hvilket er mere end rigeligt, så der er ingen grund til at stresse!:-) Så fik vi vidst svar 14 dage efter om vi var bestået eller ej, og hvis man ikke var fik man lov til at tage testen igen, så der er ingen problemer.


Det andet get ready møde var langt mere spændene. Det handlede om livet på skolen og i værtsfamilien. Det var så fedt! 
Det startede klokken 18, og sluttede klokken 20 mener jeg. Det foregik sådan at vi allesammen (både os og forældre) var til et lille 'møde' hvor Explorius forklarede, hvad der ville komme til at ske i løbet af aftenen og forklarede lidt om hvad det hele handlede om. Så fik vi udleveret sådan et lille kort hvor der stod hvor vi skulle starte henne og sådan. Fx Skole, Religion og Værtsfamilie. Det var forældre og udvekslingsstudenter hver for sig.
Hvert lille 'foredrag' blev holdt af forhenværende udvekslingsstudenter, hvilket fungerede så godt, så de kunne fortælle om deres egne erfaringer og svare på spørgsmål.

Jeg mødte en masse søde mennesker, og alt i alt var det et rigtig godt get ready møde:-)

Jeg håber at I kunne bruge dette indlæg til noget!:-)

-Knus Freja







Ingen kommentarer:

Send en kommentar